tisdag 11 maj 2010

Äntligen lite tryck i vattenkranen!

I söndags var det Mors Dag här och goda väninnor som vi är fixade jag & Marie picknick och tog med Karen som är enda mamman i gänget ut på utflykt. En för oss ny liten strand och vi fick även några nya små vänner.

Vad händer annars då? Jag jobbar fortfarande. Nu är det sista veckan och sen ska jag slappa i drygt en vecka innan jag styr kosan mot Sverige igen. BA har varslat om strejk dagarna innan och det förb.... askmolnen kommer och går. Vem vet när man får lov att åka hem egentligen? Men så länge jag inte fastnar i London så gör det ju inget.

Jag har fått dille på att dansa. Ja ni läste rätt. Tjejen som nästan vägrat dansa de senaste tjugo åren har nu fått blodad tand. Måste handla om musiken. Får öppna en reggae bar i Göteborg. Så jag och Marie har hängt ute på McBride's flera nätter de senaste veckorna och dansat.



Vi åkte till Oistins och käkade lunch förra veckan, på Surfer's Café. Se så mysigt det ligger! Precis vid vattnet. Och dagens fisk gick inte av för hackor! Galet gott!!!!


Jo men det händer ju stora nyheter på Barbados oxå! Vi har äntligen fått lite tryck i vattnet i vårt hus. Det visade sig vara en läcka under gatan. Så de kom och högg upp ett hål, fixade läckan och åkte. Så nu är det en stor grop mitt i gatan och självklart inga varningsskyltar. Men vi har vatten!!!!! Varmvatten till och med! Jag har inte upplevt varmvatten sen jag kom hit. Underbart! Och att slippa stå slickad efter väggen för att försöka fånga upp de små dropparna med vatten för att få ur schampot. Ett helt annat liv kan man säga att vi fått! Diska går ju som en dans oxå. Wow!
Till helgen blir det katamarantur bland annat. Bokade idag. Ska bli gött! Vi har fått biljetter till finalen i cricket på söndag men eftersom båten var fullbokad på lördag så blir det båttur och ingen cricket final för oss. Jag åker mycket hellre båt och snorklar än tittar på brännboll. Sen får det vara hur mycket världscup som helst.
Idag var jag ner till city en sväng och kom hem med en klänning. Hade tänkt köpa skor men det fanns bara fula. Gick fel oxå och hamnade på gator som inte kanske var så lämpade för en ensam blondin. Jag fick skavsår mellan tårna av flipflopsen efter den lilla extra promenaden. Kom hem svettig och öm mellan tårna, så när Marie kom förbi hittade hon mig bakandes kladdkaka i bikini och klackeskor, hahaha! Här inne vill man helst inte gå utan skor. Har städat slipdamm i fjorton dar men det är fortfarande äckligt överallt.
Vi har en man på jobbet som luktar väldigt mycket svett. Så till den grad att han fått tillsägelser av chefen och lite tips på vad han kan göra för att mildra det hela. I fredags när han kom in så hade han rakat av allt hår och skägg. Nämen Gary, sa jag, snyggt! Kände nästan inte igen dig! "Du" sa han "jag har rakat bort allt hår på kroppen- och då menar jag ALLT hår" sa han och visade med händerna över rygg, bröst och neråt skrevet "och du Cat" sa han och viskade "det är fan vad det kliar!".



1 kommentar:

  1. Då blir det dans och sång i sommar förstår jag. Göran ska ha sin årliga karaeoke afton i Backen så det passar bra att du är med där då. Jag ska klippa mej men bara på huvudet!
    Njut nu av de sista varma och soliga dagarna- det kan vara snö när du kommer hem.
    KRAM
    Mamma

    SvaraRadera