söndag 2 maj 2010

Chicken Rita's

I lördags tog Marie och Karen med mig till Chicken Rita's, ett helt underbart matställe som de lyckades träffa på en gång när de körde fel. I ett "garage" på en bakgata lagar Rita den mest fantastiska kycklingen du kan tänka dig. Här i dörren står hennes dotter.

Här nedan är köket, inte stort direkt men vad gör det så länge det blir gott?



Och här sitter vi, enda gästerna just då, bakom trädet ser man ner över havet. Om ni kikar noga kan ni se nåt blått därbakom. Visst är det ett charmigt ställe?! Kommer ni någonsin till Barbados så måste ni ju till Chicken Rita's och äta.


Och så här lycklig blev jag när jag fått in min mat. Serverat i plastkorgar åt vi på papptallrikar med plastbestick. Urcharmigt!
Det var dagens lunch sen bar det iväg till havet, vi tog Dover Beach. Vi blir ju så bra uppassade av Charles där. Han som är gift med en kvinna från Lycksele och som jag har berättat om tidigare.




Ni måste bara klicka upp den här bilden så den blir större så ni ser.... ser ni att "rastan" lindat sitt långa rastahår flera varv runt axeln? Så himla coolt! Lite senare tog han och stoppade ner det i byxfickan, hahaha!
Marie har haft en riktig skitvecka. Började med att hon la plånboken på biltaket när vi åkte från Reggae On The Hill förra helgen. Så den var ju såklart borta. Sedan i början på veckan när hon åkte till jobbet så delade sig moppen i två delar. Som tur var brakade den ihop precis när hon saktat in för att svänga av, annars hade det kunnat gå riktigt illa.
Jag har haft hantverkare hela veckan. De har kaklat om badrummet och köket. Så nu är det slipdamm och skit överallt. Skönt det är över, killarna har jobbat fram till 22-tiden om kvällarna, så det har varit lite påfrestande. Det blev jättebra i alla fall. Idag har vi haft en heldag på stranden, Gail med familj kom över och vi grillade och badade och hade det trevligt.
Jag trodde jag skulle ha jobbat min sista vecka förra veckan men de har svårt att hitta någon ny så jag har lovat att gå in och jobba tre dagar denna vecka som kommer nu. Och eventuellt lika veckan därpå. Jag har bokat om min hemresa och lämnar ön den 25 maj. Det är ju snart! Usch, det känns jättekonstigt!
Jo men just ja, i fredags gick jag och Marie till puben tvärsöver gatan för en afterwork. Då frågar ägaren oss om inte vi kan ansvara för musiken. Jomen visst! Så där satt vi och DJ:ade till kl 2 på natten. Han var jätteimpad och undrade när vi kan komma och spela nästa gång, hahaha!
I går var vi på Reggae Lounge en sväng och dansade. Fullt med folk, jättekul. Det är cricket under nästa vecka här på ön. Nån stor turnering i flera dagar- världscup eller nåt. Vi träffade bland annat på ett gäng australiensare som var här för att titta. Verkar långt att åka för att kika på nåt så tråkigt som cricket....

3 kommentarer:

  1. Full rulle verkar det vara in i det sista på Barbados. Du verkar ha det bra och roligt och du roar din mor som sitter stilla på Slånbärsvägen.
    Det har snöat på sina håll i Jämtland natten mot idag (tisdag).
    Kram på dej!
    Mamma

    SvaraRadera
  2. Vad härligt du har det:)!Själv åker jag till Kreta(förhoppningsvis utan förseningar pga vulkanaska och strejker o sånt)den 6 juni,första gången jag åker utomlands sen 2006.Vad har du för planer framöver?Jag o barnen åker till Östersund 14 juli och stannar till 1 augusti.Kramar/Helena

    SvaraRadera
  3. Det är jättekul att läsa hur du har det! Vilka kulturskillnader... Va "synd" att du åker hem, hade hoppats kunna hälsa på dig i sommar/höst om du blev kvar ett tag. Vad händer när du kommer hem? Ha det fortsatt bra! Kram Jessica :)

    SvaraRadera