torsdag 11 februari 2010


En tacotallrik i Bayansk stil. Gigantisk alltså.




Marie lagade tacos igår och vi åt så vi storknade och har massor kvar idag. Gött!


I dag hade jag tänkt spendera hela dagen med att ligga på stranden. MEN eftersom jag gjorde det även igår och är "något röd" idag (på gränsen till att få vistas bland folk) så får jag nog antingen ligga i skuggan eller ta bussen in till Bridgetown för att kika lite. Vi har varit runt på nästan hela ön men bara en snabbvisit in till city. Det tar väl ca 20-30 min att gå in till stan längs stranden härifrån, 3-5 min med buss. Att gå längs vägen är ingen idé. Trottoarer finns lixom bara lite här och där och trafiken är hysterisk.





I tisdags tog vi oss längs västkusten och gjorde ett strandhugg längs vägen för att släcka törsten och kika på beachen. Stränderna här är så fantasiska, sanden är vit och fin som potatismjöl, det knarrar under fossingarna när man går på den. Vattnet är riktigt turkost, varenda ställe jag varit på är som ett arrangerat vykort. Synd jag inte är bättre på att fota men det kanske kommer.


Vi åkte förbi en hästgård som ägs av en kvinna från Sundsvall. Klyktattare även här alltså. Kurt Rausing, Tetra-Pac, har ett "litet" sommarställe här. Tydligen har han underjordiska gångar ifall han ska behöva en flyktväg och det är även möjligt att bo därunder. Annars är det mest britter, kanadensare och amerikaner som turistar på The Rock som öborna själva kallar ön. Kommer från all kalksten som bryts här tror jag.




Ölen som görs här på ön heter Banks och är en helt okej lager. Jag har även provat Carib Lager som ni ser här. Svalkande gott i solen!
Det är rätt dyrt här. Skulle köpa apelsinjuice häromdagen, 60 kr för 2 liter Florida juice - sån där som finns hemma. En limpa bröd 30-40 kr, en påse nacho chips (en vanlig liten) 50 kr.


3 kommentarer:

  1. OJ det var häftiga priser!!
    Håll i plånboken!
    Drick vatten
    Skit i brödet
    Naco chips kan du äta när du kommer hem.

    I all välmening
    Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. Det såg väldigt mumsigt ut. Har föstått att det är väldigt dyrt, men du får väl leva på hanvsbris, solsken o färska frukter.Sanden o stranden låter underbar, önskar vi kunde hälsa på.
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  3. Inte alls avis... fast ska inte klaga, har haft en fantastiskt fin vårvinterhelg, bara å hoppas att d fortsätter.. Hoppas du hittar ett jobb snart så du får stanna lite längre.. ;-)
    Kram från kusin vitamin på Frösön

    SvaraRadera