måndag 8 mars 2010

Bridgetown, huvudstaden

Mitt visum går ut idag. Så jag begav mig in till immigrationsmyndigheten i fredags, köade för fotografering och köade för att få berätta mitt ärende. Lokalen var utan luftkonditionering, du fick inte ha med vatten, frukt eller nåt ätbart och det var strikta klädregler. Så jag hade strukit blus och såg ut som jag var på väg till kyrkan. Såååå varmt!

I alla fall, väl framme hos tanten i luckan (som såg ut som att hennes bästa dag var någon gång på 60-talet, inte i närheten av nutid i alla fall) så säger hon efter en glimt på mina papper "Vad gör du här?" Ja, sa jag, mitt visum går ut på måndag och jag behöver förnya det. "Ja men kom tillbaka på måndag då" Öh, jaha.... men nu är jag ju här med alla papper och foton i ordning, kan du hjälpa mig? "Nä, hon som har hand om ditt ärende har två före dig på kö och hon vill gå hem tidigare idag för att det är fredag. Så kom tillbaka på måndag". Ja men då går ju mitt visum ut, sa jag. "Och?" sa hon frågande. Sen la hon till "Nä kom inte på måndag, det är så mycket folk här på måndagar. Kom på tisdag istället". Ja men då har ju mitt visum gått ut, sa jag. "Tisdag är en bra dag, kom då" sa hon och viftade bort mig. Så jag får väl göra ett nytt försök i morron då och hoppas att de inte slänger ut mig direkt.

Jag tog en promenad genom stan i alla fall på vägen hem och här nedan är några bilder:
















2 kommentarer:

  1. Vad jag längtar att få resa bort när jag ser dina bilder! Jag känner lukten av sol, värme, hav, avgaser och andra dofter som jag fantiserar om.
    Kram - Mamma

    SvaraRadera
  2. Det är så härliga bilder allt ser så färgglatt ut och jag får en stor längtan att resa.
    Kram

    SvaraRadera