torsdag 18 mars 2010

Mitt chateau

Här kommer bilder på mitt krypin.

Gallret ni ser är gallret innanför ytterdörren, så det är här man kommer in i lyan.

Kyl, frys, micro, byrå och såklart sängen med prinsesstältet.

En stol att slänga kläder på, en TV (som just nu bara visar en enda kanal - jag är något trött på Dr Phil) och såklart en fläkt!



Badrum är väl att överdriva men en toa och en dusch i alla fall. Ett duschdraperi fungerar som dörr. Bakom de vita dörrarna är en stor garderob, sån man kan gå in i. Det gillar jag!



Jodå det finns även en köksdel. Diskbänken fungerar även som handfat.
Utanför dörren så är Marie närmaste granne, två steg bort. Så min lya använder jag som sovrum och garderob. Det är i Maries lägenhet som det lagas mat, hängs i soffan och såklart på på balkongen.
I går var jag och Mary-Jane på beachen. Vi tänkte att vi provar Boatyard. Där löser man in sig för 30 dollar ( x 4 = 120 kr) och för det så får man solstol, parasoll och sen för en viss del av entré avgiften så får man plocka ut mat och dryck. Praktiskt. MEN vi hade helt glömt att det är onsdag. Ve och fasa! Det är den dagen i veckan som det kryllar av kryssningsbåtar i hamnen och alla passagerarna fullkomligt väller in. Så när vi kom strax före 11 så fanns inga parasoll kvar. Snopet. Så vi knatade vidare och hittade ett ställe intill som hade stolar & parasoll. Dit hittade även de från båtarna som inte heller fick plats på Boatyard, så snart var vi omringade av rökande och skränande ryssar. Det är då det är viktigt att fokusera på annat. Som det fantastiska vattnet. Det är så turkost och klart, så vackert så man tror nästan det är arrangerat. Fin vit mjuk sand... Underbart! Inte en sten på botten. Kommer lite fiskar simmandes i alla möjliga färger. Men det är riktigt hett här. Sådär ni vet att man ser hur luften vibrerar. Det går lixom vågor i luften.
Idag har jag mest promenerat runt och stretchat. Jag anar oråd. Det verkar som att ett ryggskott är på intågande. Så det är bara till att röra sig och stretcha för kung och fosterland. Jag vägrar bli dålig här! Ska ta en tur längs stranden nu snart igen innan det blir mörkt. Innan 19 alltså. I morron blir det nog en ny strandutflykt med Mary-Jane. Å sen är det ju helg!
Grattis Ingemar Stenmark på födelsedan förresten!



3 kommentarer:

  1. Hej
    Ditt lilla krypin ser ju inte så tokigt ut - jag hade nog föreställt mej något ännu mer skokartongaktigt.
    Jag håller tummarna för din ryggonta så att det inte blir värre.
    Det gäller att hålla koll på dagarna tydligen. Lite avundsjuk är jag nog när du berättar om det härliga vattnet och stranden.
    Värmen - ja även den fast kanske inte fullt så varmt - då blir man som en hund som ligger där och flåsar.
    ha det bra och sköt om dej
    Kram
    Mamma

    SvaraRadera
  2. Ja, här sitter man i ett norrländskt inland fullt med granskog och halvblaskig snö. Det är lätt att drömma sig bort till salta bad och mjuka stränder. Berätta vad du ska komma ut ur garderoben som? ;-)

    SvaraRadera
  3. Tjenis. WOW va du har det mysigt, trångt men mysigt. Du skriver så bra att jag nästan kan känna bussfärden. Må du ha så GOTT vi har det förutom att Gustav kräks, Oskar e förkyld. Men sola skiin. Sture Bro

    SvaraRadera