torsdag 25 mars 2010

Jobb!

Oj här händer det grejjer!
Idag blev jag uppringd på väg till boxercise-passet. Karens chef ville träffa mig redan idag för att prata om ett tillfälligt jobb. Så efter passet och en 90 min lång massage som var smärtsam men välbehövlig, var jag på intervju. Jag ska hjälpa till på kontoret som assistent. Fixa undan en massa som har blivit liggande och assistera nya projekt. Organisatör som jag är så kliar det i fingararna nu! Börjar kl 08.30 i morron, tjoho! Hur länge? Ja, 2-4 veckor eller nåt sånt sa chefen. Var? West India Coffee heter företaget och pysslar alltså med kaffe. En massa spännande kaffemaskiner och nya kaffesmaker fanns där, mmmm!

När jag kom hem från intervjun mötte jag värden som fixade Maries toalett som inte gått att spola med på ett par dagar. Han hade oxå nyheter. Jag ska flytta ut ur mitt rena krypin och in i trean. Tjoflöjt! Ut med svenskan och in med mentalfallet! Men har jag tur och de inte hittar någon som kan bo från maj så får jag bo kvar. Men vi får väl se.... det svänger fort här på Barbados =) . Så är det någon som tänkt komma å hälsa på så har jag nu gott om plats! Skynda skynda på fortet är det bråttom, som Gunde skulle ha sagt.

Men, jag som ska till frissan i morron. Och in och hämta passet nästa vecka. Och vad händer med solbrännan egentligen om den inte får underhåll? Hm, är det rätt att ta ett jobb? Har jag tid med det? Kanske ska fråga om halvtid....

Åh vet ni va! Mamma och Helena, jag har hittat Kullamöri!!!!! Underbart! För er som inte vet vad det är så är det Wasabröds Delikatess. Fråga mig inte varför vi döpte det till Kullamöri, jag var väl 4 och Helena 6 vid det tillfället.

Ikväll blir det att gå på Mamma Mias och äta pizza för att fira mitt nya jobb!

3 kommentarer:

  1. Mitt hjärta stannade för en sekund när jag såg ordet jobb. Lyckönskningar får du här ändå av mamma.
    Nyss hemkommen från Täby tillsammans med Hellmanståschan.
    Kram på dej min kära
    Mamma

    SvaraRadera
  2. Ha ha vad kul!Jag kom ihåg när jag var på San Andres,en ö utanför Colombia så fanns det Marabou mjölkchoklad på en affär.Undrar om det inte va så att den hette Kullamöri då och blev omdöpt sen.../kramar

    SvaraRadera
  3. Oj, va kul att det finns fler som minns det brödet. Här var det ost på å så doppades det i varm choklad.. Choklad som på den gamla goda tiden. Man rörde ihop kakao å socker i lite vatten å så hälldes varm mjölk över..

    SvaraRadera